Chiang Mai

Hejhej!!

Borjar sen sist da. Vi sag vattenfallen i Luang Prabang, va over forvantan! Vattnet var ljusblatt och svalt och verkligen ashaftigt. Var ett stort hogst uppe och langre ner langs floden var det mindre. Dra var det ocksa badzoner dar man fick hoppa i och bada. Var supervarmt sa det va himla skont att va dar. E2 bangade, trots att hon hade lovat att hoppa i strax efter.. Istallet skrek hon 'kom tillbaka!!' Lite kanelbullefika som vi hade kopt pa scandinavian bakery i city. Pa kvallen s vi hejda till Arvika och hoppade pa nattbussen mot thigransen. Oskonare buss far man leta efter! Hade himla ont i acken efter den resan. Utchecknig ur Laos, en 2 minutersfard med bat over en flod och sen inchecknig i Thailand igen. Skont tt vara tillbaka dar man vet att det inte kranglar pa samma satt. En minibussfard senare va vi i Chiang Mai. Det ar inte alls som jag hade tankt mig. Nar jag tanker Chiang Mai tanker jag hyddor, djungel, elefanter och tigrar men det e faktiskt en ganska stor stad :P

Igarkvall gick vi en svang pa marknad och sag sen thaiboxning. Laskigt varre nar dom pucklar pa varandra. En  match var mellan tva 7-8 aringar med! Sag helfel ut!! Kul att ha sett det nu iallafall.

Idag har vi vart pa matlagningskurs hela dagen. Vi har lart oss att gora springrolls, nan soppa, curries, pad thai, sticky rice med mango och nagra andra ratter. Blir kul nar man kommer hem. Hoppas man far tag pa grejerna till det bara. Nar vi skulle gora pad thai skule det vara lite extr coolt och det var vatten i det man skulle halla pa sa elden stod hogt! Tror ni inte att det skvatter olja pa mig da.. Inte sa skont just nu.. Klumpig som man ar slog jag i tan sista dagen i Vang vieng och det saret vill aldrig sluta laka.. Ush ush..

Imorgon far vi se vad som hander. Vi vill aka till tiger kingdom och kolla in tigrarna och sa vill vi annu traffa elefanterna.. Ar himla varmt har sa just nu langtar vi till Phi Phi som ar nasta stopp..

Pusss!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Monica

Kul med matkurs. Ha det gott där i värmen Kramiz


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback