Hanoi

Hejhej!
Igar morse borjade jag och E dagen med att springa en svang. Utsvultna forsokte vi sedan hitta en restaurang dar dom hade frukost men det fanns ingen i narheten. Vi gick och gick och det fanns cafen, men dar saljer dom bara dricka.. Tillslut hittade vi en tant pa ett horn som salde baguetter sa det fick bli sana. Resten av dagen brande vi med att ata mat och spela kort. Tillslut va klockan anda 18 och nattbussen mot Hanoi gick. Vi tog satena langst bak, langst upp. Dom lag ner mera och man kunde stracka ut sig for det var inget i fonstret bakom. Antligen! Men det va en skumpig resa sa man sov inte sa bra anda..

Vi kom fram till Hanoi strax innan 8 och tog en taxi till guest houset dom hjalpt oss fixa i Hue. Lite marknad och sag sjon har mitt i stan. Mitt i den ar en liten o med en ruin pa. Vet inte alls vad det ar for nagot men den va fin iallafall :P
Sista maltiden med James ikvall med! Vi at pa en japansk restaurang med utsikt over sjon. Den va haftigt upplyst med lampor som skiftade i fargerna. Vi hade lite sushi och nudlar. Ja ni horde ratt jag at sushi, och tro det eller ej men det va faktiskt gott! Jag ar ganska forvanad sjalv :P
Sitter just nu och skriver och ar helt dod! Sa himla trott fran bussen.. Imorgon kl 8 gar var buss till Halong bay och vi lamnar James sjalv har i Hanoi en dag innan han aker. Tanken med Halongturen ar att man ska bo forsta natten pa baten men vi har hort att myndigheterna sett till att man inte far de.. Men vi far se imorgon. Jag ar inte orolig ifall vi skulle fa sova pa baten. Foretaget vi aker med verkar riktigt bra plus att vi betalar lite mer, vi aker inte med det billigaste bolaget. Vet inte nar jag kommer till en data nasta gang men som sagt nu blir det en natt pa baten och nasta natt sover vi pa monkey island som ligger dar. Tydligen privatagd da bolaget vi aker med kopt upp den. Dagen darpa avslutas tripen och vi aker tillbaka till Hanoi. Da ar det den 22:a och den 23:de maste vi vara ur Vietnam sa vi aker direkt till Laos och Vientianne. Tiden gar sjukt snabbt och vi firar redan snart halvtid...

Pusspuss pa er dar hemma!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback